Castratie/sterilisatie programma Mijas

De Stichting Anti Dierenleed is inmiddels begonnen met een grootscheeps castratie/sterilisatie programma voor katten begonnen.
Zoals overal in Spanje is de over populatie van katten een groot probleem. We zijn begonnen met het aanpakken van dit probleem in samenwerking met Mijas Felina. Zij hebben goede connecties met dierenartsen en daardoor kunnen we voordeliger laten castreren en steriliseren.
De eerste stap was de aanschaf van 4 vangkooien. Zie foto’s.
Daarna zijn we begonnen met het vangen van katten en hebben er inmiddels ook al diverse kunnen vangen en laten castreren/steriliseren. Het lijkt misschien simpeler dan het is. We moeten er ’s morgens heel vroeg mee beginnen, want wilde katten zijn erg schrikachtig en het moet dus rustig zijn.
Een ander belang van dit programma is dat de vrouwtjes niet constant zwanger zijn en van oververmoeidheid sterven. De mannetjes vechten niet meer en ze leven allemaal langer doordat ze niet zo gauw kanker krijgen.
Ook voor de kittens is het veel beter want in veel gevallen hebben ze onvoldoende voedsel en sterven door honger.
Heel vaak worden kittens ook in dozen bij het vuil gezet. Zeer triest! Dieren zijn geen vuilnis!!
Het zijn allemaal kleine stapjes, maar het draagt allemaal bij om verbeteringen aan te brengen in Dierenwelzijn.
Wilt u bijdragen aan dit project, stort dan uw bijdrage op:
Stichting Anti Dierenleed (S.A.D.)
Kloveniersburgwal 141
1011 KE Amsterdam
NL20TRIO0254666000
Onder vermelding van: Kattenproject Mijas, Spanje
Heel hartelijk dank voor uw bijdrage!